Cvičenie je skvelá vec, prispieva k spaľovaniu kalórií, posilňuje váš organizmus a zvyšuje vašu kondíciu!

Nič, čo by sa Vám nepáčilo! Pre veľa ľudí je problém v tom, že cvičia veľa, ale nevidia žiadne zmeny alebo sa budúci deň cítia veľmi unavení. Určitá únava a stuhnutosť je dobrá, ale chronickej napätosti a stuhnutosti svalov možno predísť správnou výživou po cvičení.

Pri cvičení Vaše telo usilovne pracuje, aby Vám dodalo energiu, a je tiež v preťaženom stave, pretože cvičenie je náročné. Keď prestanete cvičiť, Vaše telo má zvýšenú hladinu kortizolu; to je stresový hormón, ktorý môže ďalší deň viesť k pocitu unavených nôh a k letargii.

Aby ste tomu predišli, 15-20 minút po cvičení konzumujte sacharidy. Takéto načasovanie konzumácie sacharidov prispieva k zníženiu hladiny kortizolu a k redukcii hmotnosti. Mnoho ľudí si myslí, že jesť po cvičení je zlé, pretože telo spaľuje tuky. To nie je pravda a v tejto dobe je dôležité telu dodať potravu, a tým mu pomôcť uľahčiť chudnutie. Dôležitejšie je zvoliť, čo jesť a v akom množstve. Väčšinou stačí 25 g sacharidov. Vždy odporúčame celej potraviny, pokiaľ je to možné, takže ideálne je banán priemernej veľkosti, ktorý sa ľahko konzumuje.

Dôležité sú aj bielkoviny, ktoré pomáhajú telu zotaviť sa po práve absolvovanom cvičení bez ohľadu na to, či ide o kardio alebo posilňovacie cvičenia. Ak ste vykonávali namáhavé posilňovacie cvičenia, budete potrebovať viac bielkovín, asi 20 g, ale aj po kardio cvičení budete potrebovať aspoň 10 g. Tu je skvelou voľbou NUTRILITE ™ All Plant Protein. Tento prášok zmiešate s vodou (alebo iným nápojom) a máte perfektnú dávku bielkovín. Treba si zapamätať jednu kľúčovú vec. Ide o doplnok Vašich bežných jedál a potravín; nejde o náhradu jedla a normálne jedlo by ste nemali vynechávať.

Toto neplatí pre menej namáhavé cvičenia, ako je joga, pilates, chôdza. Po takomto cvičení je dôležité doplniť vodu a elektrolyty, najmä ak prevádzkujete tzv. Horúcu jogu, ako je Bikram. Potom by ste mali dodržiavať bežný denný stravovací režim, pretože po cvičení tak nízkej intenzity nie je potrebné dodávať organizmu nič navyše.

Zdroj: www.bodykey.cz/main/magazine

Milan Holecka
osobný tréner, akreditovaný výživový poradca, masér a lifestyle consultant
Milan sa venuje profesionálnej činnosti v obore už viac ako 8 rokov a zameriava sa na komplexné riešenie potrieb človeka po fyzickej, psychickej a výživovej stránke.